Jak wybrać nazwę firmy? Krótki poradnik
Wybór nazwy firmy to jeden z najważniejszych elementów na etapie procesu tworzenia swojego biznesu. Trzeba pamiętać, żeby nie wybierać nazwy pochopnie, chyba, że przyszła komuś do głowy genialna nazwa. Czym się kierować wybierając nazwę swojej firmy? Po pierwsze dobrze byłoby, żeby nazwa się wyróżniała w swojej branży. Często zdarza się, że w tej samej branży działają przedsiębiorstwa o bardzo podobnych nazwach. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ klientom trudno będzie zapamiętać podobne nazwy. Poza tym mogą klientom mylić się podobno brzmiące nazwy, co w efekcie możne skutkować, że klient z myślą o firmie o nazwie A, pójdzie do firmy o nazwie B, ponieważ pomieszają się mu nazwy.
Oryginalna nazwa spowoduje, że przedsiębiorstwo będzie się wyróżniało na tle innych, a klienci szybko skojarzą nazwę. Ważne jest również, żeby nazwa była prosta i łatwa do zapamiętania. Skomplikowany i zbyt złożony tytuł nie jest dobrym pomysłem. Wybierając nazwę swojej działalności warto również pamiętać, żeby nie wiązała się z negatywnymi skojarzeniami.
Warto w tym przypadku zwrócić uwagę na znaczenie naszej nazwy w innych językach, zwłaszcza jak mamy w planach prowadzenie działalności za granicą. Wybierając nazwę dla swojej firmy dobrze jest także, pamiętać o tym, żeby opisywała ona albo, chociaż kojarzyła się z działalnością, jaką się prowadzi.
Wtedy klient skojarzy, w jakiej danej branży przedsiębiorstwo działa. Ponadto tworząc nazwę trzeba uważać, żeby nie naruszyć praw innych firm. Zwłaszcza jak jednak mamy zamiar zdecydować się na nazwę podobną do innych firm. Warto również zarejestrować nazwę, jako znak towarowy. Wtedy mamy pewność, że nikt nie skopiuje naszej nazwy.
Nazwa powinna kojarzyć się z daną branżą, być krótka, chwytliwa i powinna łatwo wpadać w ucho. Takie cztery regułki, a robią różnicę.