strona livespace

Livespace – czy sprawdza się jako CRM do przedsiębiorstwa?

Większości przedsiębiorców z pewnością nie trzeba specjalnie przedstawiać platform CRM.

To nowoczesne oprogramowanie, którego najważniejszym celem jest usprawnienie funkcjonowania firm przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów wielu procesów biznesowych.

Ilość tego typu narzędzi dostępnych na rynku jest ogromna, w efekcie czego dokonanie wyboru konkretnego może sprawiać wiele problemów. Z tego powodu w tym artykule przyjrzymy się jednemu z nich – Livespace. Co oferuje, jakie są jego wady oraz zalety i czy warto z niego korzystać? Sprawdź już teraz!

Czym jest platforma CRM Livespace?

Livespace dodaje sprzedawcom super mocy” – m.in. w taki sposób firma reklamuje swój system CRM na oficjalnej stronie. Z tego hasła reklamowego łatwo domyślić się, jakie jest główne zadanie tej platformy. Ma ona być stworzona przede wszystkim dla przedsiębiorstw specjalizujących się w sprzedaży, z największym naciskiem na handel B2B.

źródło – https://www.livespace.io/pl/

Jak przekonuje jej właściciel, Livespace stanowi ogromne wsparcie dla wszystkich zespołów sprzedażowych. Jeśli wierzyć zapewnieniom, powinien automatyzować wiele procesów, przyczyniając się zarówno do ich usprawnienia, jak i optymalizacji związanych z nimi kosztów. System ma mieć również bardzo rozbudowany moduł statystyk oraz raportowania. Dzięki niemu sprzedawcy mogą weryfikować skuteczność swoich działań, szukać problemów, analizować je i odpowiednio wprowadzać zmiany.

Warto tutaj podkreślić, że platforma zdobyła dość prestiżową nagrodę w tym roku, tytuł najlepszego CRM dla branży małych i średnich przedsiębiorstw. Platforma zbiera bardzo dobre opinie i, jeśli wierzyć informacjom publikowanym na stronie, korzysta z niej wiele znanych firm, w tym m.in. Przelewy24, eTravel czy SsangYong.

Jak zacząć przygodę z Livespace?

Dobrą informacją z pewnością jest to, że jeśli chcesz sprawdzić możliwości tej platformy CRM, możesz to zrobić bez żadnych opłat i zobowiązań. Wszystko dlatego, że każdy nowy użytkownik Livespace otrzymuje prawo do testowania narzędzi za darmo przez okres 14 dni. Co więcej, istnieje możliwość umówienia się na prezentację podstawowych możliwości platformy, która trwa około pół godziny i również jest bezpłatna.

źródło – https://www.livespace.io/pl/

Jednak jak zacząć z nią przygodę? Okazuje się, że jest to bardzo proste, gdyż wystarczy jedynie utworzyć konto użytkownika, rejestrując się poprzez formularz dostępny na stronie. Ilość informacji niezbędnych do podania jest minimalna, dlatego cały proces zajmuje dosłownie chwilę. Po jego przejściu już można zalogować się do platformy i swobodnie z niej korzystać.

Jakie są zalety tej platformy CRM?

Czas przyjrzeć się najważniejszym zaletom platformy Livespace, które z pewnością zachęcają do korzystania z niej. Przede wszystkim cały system został zaprojektowany w taki sposób, że dosłownie prowadzi użytkownika za rękę w kwestii korzystania z podstawowych narzędzi. Obsługa jest wręcz intuicyjna co sprawia, że dość szybko można się wdrożyć do narzędzi i zacząć wykorzystywać ich pełne możliwości.

Do innych jego ważnych zalet należy zaliczyć:

  • możliwość integracji z popularnymi narzędziami, w tym m.in. Google Aps, Microsoft Outlook czy Dropbox,
  • rozbudowane funkcje prognozowania sprzedaży,
  • łatwe zarządzanie zadaniami,
  • dostęp do kalendarza, powiadomień, notatek i innych drobnych, ale ułatwiających pracę dodatków,
  • tablica Kanban, która upraszcza komunikację w zespole pracowników,
  • zarządzanie lejkiem sprzedaży i lead scoring.

Oprócz tego warto podkreślić, że cały system CRM działa w chmurze. To duża zaleta, gdyż po pierwsze nie trzeba dodatkowo płacić za usługi hostingowe lub utrzymywać własnych serwerów. Oprócz tego rozwiązanie to sprawia, że dostęp do platformy można mieć dosłownie na całym świecie – wystarczy komputer czy urządzenie mobilne oraz połączenie z internetem.

Czy Livespace ma jakieś wady?

Biorąc pod uwagę fakt, że jest to platforma CRM dedykowana w zasadzie jedynie dla działów sprzedaży, a więc z założenia nie jest uniwersalna, ciężko doszukiwać się jej wad. Sporna może pozostawać oczywiście kwestia ceny, której atrakcyjność każdy odbiera inaczej. Należy tutaj podkreślić, że za darmo można jedynie testować narzędzia przez 14 dni. Później, jeśli chce się utrzymać dostęp do niej, należy wybrać któryś z dostępnych pakietów abonamentowych.

W zasadzie jedyną wadą, na którą zwracają uwagę niektórzy użytkownicy platformy, jest brak modułu do ofertowania. Niektórzy zarzucają również jej powolny rozwój, ale z drugiej strony odpowiedzialna za nią firmą zawsze oferuje profesjonalne wsparcie techniczne.

Ile trzeba zapłacić za korzystanie z tej platformy CRM?

Skoro poruszyliśmy już kwestię cenę, to warto przyjrzeć się pakietom abonamentowym oferowanym przez firmę. Użytkownik po okresie testowania narzędzi może wybrać jedną z 3 opcji:

  • Base,
  • Automation,
  • Professional.

Czym się różnią? Ceną przede wszystkim, ale także tym, w jak szerokim zakresie można korzystać z Livespace. Base to oczywiście pakiet podstawowy, który kosztuje obecnie 59 zł miesięcznie. Można np. zarządzać lejkiem sprzedaży, podpiąć e-mail, optymalizować proces handlu, przetwarzać dane oraz analizować i tworzyć raporty.

Pakiet Automation podbija cenę do 119 zł miesięcznie. Tutaj jednak, oprócz wyżej wymienionych funkcji, mamy jeszcze kilka innych. To automatyzacja zadań i wysyłki e-maili, synchronizacja kalendarza m.in. z Google oraz integrowanie narzędzi z wykorzystaniem API.

źródło – https://www.livespace.io/pl/cennik/

Ostatni i najdroższy pakiet to Professional, który kosztuje 179 zł na miesiąc. Ponownie, oferuje wszystko to, co Base oraz Automation, a do tego dodaje kolejne opcje. Zalicza się do nich np. tworzenie ról użytkowników i dowolnej ilości procesów sprzedaży, przydzielanie zadań zespołom czy wyznaczanie celów sprzedażowych dla konkretnych produktów. Więcej informacji na temat poszczególnych pakietów można oczywiście znaleźć na oficjalnej stronie platformy CRM.

Czy warto korzystać z Livespace?

Jeśli jesteście zainteresowani, jak w praktyce działa ten system CRM pamiętajcie, że możecie go bez zobowiązań testować przez 14 dni. Na pytanie, czy warto z niego skorzystać, musicie bowiem odpowiedzieć sobie sami.

Każde przedsiębiorstwo może wykorzystywać unikalne procesy biznesowe, co sprawia, że potrzeby bywają bardzo różnorodne. Sprawdzenie narzędzi Livespace będzie więc najlepszym sposobem na przekonanie się, czy inwestycja w nie usprawni prowadzenie biznesu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 4.5]

Livespace - opinie z forum:

  1. lotek pisze:

    Właśnie to jest dobre pytanie, czy warto. Prowadzę duży sklep online i obecnie nie używam żadnego systemu CRM. Myślicie, że warto postawić na ten?

  2. pancho pisze:

    Orientuje się ktoś, czy mają jakieś pakiety, że płaci się za więcej miesięcy z góry, co obniża cenę jednostkową? Z góry dzięki za info.

  3. 3hajduczki pisze:

    Czy firma oferuje wsparcie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu? W handlu online jest to ważne i dla mnie stanowi kwestię kluczową!

  4. Anonim pisze:

    Kupiliśmy livespace i jest to niezły program do zarządzania sprzedażą. Jednak permanentne problemy techniczne powodują, że nie możemy z niego korzystać. Praktycznie codziennie/ co drugi dzień użytkownicy nie mogą nic zapisać w systemie. Jak próbują nadrobić to wieczorem, to nie mogą w ogóle nawiązać kontaktu z programem.
    CEO firmy produkcyjnej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *