Sugester CRM – opinie [akt. 2022]. Czy sprawdza się w firmie?

Prowadzisz biznes i szukasz nowoczesnych narzędzi informatycznych, które ułatwią Ci zarządzanie nim oraz nadzorowanie najważniejszymi procesami?

W takim razie bardzo dobrą decyzją może być zainwestowanie w system CRM. Na rynku jest ich wiele, w tym mamy dużo platform polskich, które cieszą się ogromną popularnością. Jedną z nich jest Sugester i właśnie jej przyjrzymy się teraz nieco bliżej. Sprawdź już teraz co oferuje, jakie ma zalety i wady oraz ile kosztuje dostęp do niej.

Czym jest Sugester?

Jak już wspomnieliśmy, to polska platforma CRM, która cieszy się renomą na rynku. O jej jakości może świadczyć fakt, że korzysta z niej wiele cenionych marek. Firma chwali się współpracą m.in. z Lenovo, Carrefour czy Gratka.pl. Należy tutaj podkreślić, że Sugester to nie tylko typowy zestaw narzędzi do zarządzania podstawowymi procesami biznesowymi. Mamy w nim bowiem wiele dodatkowych funkcji, w tym związanych z komunikacją, zarówno głosową, jak i elektroniczną e-mail.

Liczba funkcji z pewnością robi wrażenie, ale czy idą one w parze z jakością, prostotą obsługi i przede wszystkim dużą funkcjonalnością? Jeśli chcesz, możesz sprawdzić to nawet teraz, gdyż platforma CRM w wersji podstawowej jest dostępna zupełnie za darmo. Wszystko, co musisz zrobić, to zarejestrować konto użytkownika.

Warto na koniec podkreślić, że Sugester cieszy się zainteresowaniem nie tylko polskich przedsiębiorców. Chętnie korzystają z niego również zagraniczne firmy, o czym świadczy wiele wersji językowych platformy, w tym hiszpańska, niemiecka, angielska, francuska czy chorwacka. Ważne jest również to, że platforma wykorzystuje API i, jeśli wierzyć zapewnieniom, działa w pełni zgodnie z przepisami RODO.

Jakie są zalety tej platformy CRM?

funkcje Sugestera. Źródło: https://sugester.pl

O pewnych zaletach już zdążyliśmy wspomnieć i są to różne wersje językowe platformy, API oraz bezpłatny dostęp do wersji podstawowej. Jednak jeśli wierzyć licznym opiniom samych użytkowników Sugester, plusów tej platformy jest wiele więcej. Pośród najważniejszych należy wymienić:

  • możliwość przydzielania użytkownikom konkretnych ról,
  • obsługa wielu popularnych walut,
  • dostęp do narzędzi mailingowych,
  • opcja indywidualnego projektowania procesów sprzedażowych,
  • narzędzie do generowania raportów,
  • mnóstwo dodatkowych modułów.

Oprócz tego wielu użytkowników chwali sobie wsparcie techniczne które, jeśli wierzyć zapewnieniom, w bardzo krótkim czasie reaguje na każde zgłoszenie. Wszystkie powyższe zalety sprawiają, że ta platforma CRM może być całkiem ciekawą propozycją dla firm z sektora MŚP.

Czy Sugester ma jakieś wady?

Okazuje się, że platforma ma także pewne wady. Podkreślamy jednak, że bazujemy tutaj jedynie na opiniach samych użytkowników. Do tych najczęściej wymienianych należy zaliczyć:

  • brak dostępu do modułu ofertowania, ważnego w sprzedaży,
  • niedostępność aplikacji mobilnej, która ułatwia zdalne zarządzanie firmą,
  • brak możliwości integracji z kalendarzem.

Do tego wiele osób podkreśla, że Sugester generalnie oferuje dość niewielkie możliwości integracji z innymi narzędziami. Brakuje bowiem gotowych modułów, z których te dostępne dotyczą tylko kilku popularnych serwisów, takich jak Gmail, Fakturownia, SendGrid czy mailgun.

Ile trzeba zapłacić za korzystanie z narzędzi Sugester?

cennik Sugestera. Źródło: https://sugester.pl/cennik

Przyjrzyjmy się teraz cenom dostępu do tej platformy CRM i jej dodatkowych modułów. Tak jak wspominaliśmy, firma oferuje możliwość darmowego korzystania z niej, choć w wersji okrojonej i z ograniczeniami. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, musisz się liczyć z limitami w postaci:

  • maksymalnie 3 użytkowników,
  • do 100 klientów w bazie danych,
  • wysyłką do 100 wiadomości e-mail miesięcznie,
  • tylko 1 czatu internetowego.

Powyższe ograniczenia sprawiają, że darmowa wersja Sugestera sprosta oczekiwaniom w zasadzie jedynie tych przedsiębiorców, którzy prowadzą bardzo małe sklepy lub dopiero zaczynają biznes.

Na szczęście już niewielka opłata miesięczna sprawi, że funkcjonalność platformy znacząco wzrośnie. Pakiet nazwany „Plan Pro” kosztuje bowiem 19 zł netto. Zdejmuje to powyższe limity, za wyjątkiem liczby użytkowników, choć tutaj może być ich do 5. W pakiecie są również wszystkie najważniejsze narzędzia, w tym m.in. zadania, projekty, formularze, raporty, newsletter i wiele więcej.

Poziom wyżej znajduje się „Plan Max”. Tutaj opłata wynosi 29 zł miesięcznie, a więc niewiele więcej, a użytkowników może być aż 30. Mamy tutaj wszystko, co oferuje „Plan Pro”, a do tego:

  • makra,
  • widget automatycznych połączeń głosowych,
  • możliwość konfigurowania uprawnień,
  • kampanie poprzez wiadomości SMS,
  • własną domenę,

i wiele więcej.

Ostatnia opcja to „Plan Enterprise” kosztujący 59 zł netto miesięcznie. Związane z nim dodatki to m.in. certyfikacja SSL do domeny i możliwość pełnej konfiguracji systemu zgodnie z własnymi oczekiwaniami.

wybrane opinie. Źródło: https://sugester.pl

Warto wspomnieć jeszcze o opcji „Dedicated”, czyli pakiecie niejako szytym na miarę potrzeb klienta. Można tutaj dowolnie konfigurować zakres funkcjonalności. Cena jest oczywiście ustalana indywidualnie, dlatego aby ją poznać, należy skontaktować się z obsługą klienta platformy Sugester.

Na koniec jeszcze jedna informacja – platforma zachęca do płacenia abonamentu z góry. Przy płatności rocznej można liczyć na 10% upustu.

Czy Sugester jest dla mnie?

Zapewne zastanawiasz się teraz, czy ta platforma CRM będzie dla Ciebie? Odpowiedź na to pytanie jest niemożliwa, gdyż wszystko zależy od potrzeb oraz branży, w jakiej działa Twoja firma. Sugester jest dostępny za darmo, dlatego możesz sprawdzić jego możliwości i ocenić, czy spełnia pokładane w nim oczekiwania.

Co ważne, istnieje opcja przetestowania pełnej funkcjonalności platformy. Każdy nowy użytkownik może bowiem skorzystać z bezpłatnego, 30-dniowego okresu próbnego.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 4]

Sugester - opinie z forum:

  1. Wiecie może, czy za moduły trzeba jakoś dodatkowo płacić czy to wszystko jest już w cenie?

  2. jak wygląda sprawa darmowego okresu próbnego, czy trzeba podawać w tym celu jakieś bardzo wrażliwe dane?

  3. wiocha pisze:

    Orientuje się ktoś, czy ten crm w wersji darmowej nada się dla małego sklepu? Nie mam zbyt wielu klientów, sprzedaję dość specyficzne towary, branża unikalna.

  4. adam pisze:

    dobrze funkcjonuje to wsparcie na tej platformie? Mam złe doświadczenia z innymi CRM pod tym kątem…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *