Netia – czy warto skorzystać z usług operatora? Wasze opinie po spróbowaniu usługi
Internet, telewizja oraz telefon to usługi, z których korzysta praktycznie każdy i to codziennie. Pośród wielu operatorów świadczących tego typu usługi lokalnie, mamy w Polsce także sporo firm o znacznie większym zasięgu. Zalicza się do nich z pewnością Netia. Ów operator telekomunikacyjny działa na polskim rynku już od 1990 roku, choć początkowo pod nazwą Telekom, od której dzisiaj wywodzi się marka. Już w roku 2000 Netia znalazła się jednak na Giełdzie Papierów Wartościowych. W czasie swojej długiej obecności na rynku marka przejmowała kolejnych operatorów, stając się ostatnio dużą częścią Cyfrowego Polsatu. Co jednak oferuje Netia na chwilę obecną i czy jej usługi cieszą się dużą popularnością?
Aktualna oferta
Zawartość
Na dzień dzisiejszy spółka świadczy swoje usługi na terenie całego kraju, głównie w dużych miastach, łącznie w 70 różnych lokalizacjach. W swojej ofercie firma posiada obecnie kilka pakietów szybkiego internetu światłowodowego, rozbudowaną ofertę telewizyjną dzięki współpracy z Cyfrowym Polsatem oraz telefonię komórkową i stacjonarną. Oferta dedykowana jest zarówno klientom prywatnym, jak i przedsiębiorcom.
Telewizja
Na początek warto podkreślić fakt, że Netia udostępnia pogramy telewizyjne za pośrednictwem sieci internetowej. Oznacza to, że wybór abonamentu telewizyjnego jest nieodłącznie powiązany z dostępem do internetu od tej sieci. Netia zapewnia tutaj, że pakiety internetu dołączane do telewizji w zupełności wystarczają do komfortowego oglądania programów.
Podstawowa oferta telewizyjna od Netia, przy umowie podpisywanej na 24 miesiące, to 61 kanałów standardowych, z czego 29 jest w jakości HD. W pakiecie znajduje się dodatkowo 5 kanałów grupy TVN oraz 25 kanałów rozrywkowych. Do całości dodawany jest internet o prędkości 150 Mb/s. Miesięczna opłata abonamentowa wynosi tutaj 50 zł.
Kolejne opcje to już miesięczna opłata w wysokości 70 zł lub 80 zł. W każdej kolejnej klienci do podstawowej oferty mają dodawane kolejne pakiety, w tym między innymi sportowy, HBO GO, kanały dla dzieci i wiele więcej.
Istnieją także opcje dedykowane dla konkretnych odbiorców, a więc pakiety kanałów:
- dla kibiców;
- dla kinomaniaków;
- 2 opcje dostępowe do telewizji na krótki okres, a więc z umową na 12 miesięcy.
W cenie każdego abonamentu znajdują się oczywiście wszystkie urządzenia niezbędne do odbierania internetu oraz telewizji, w tym oferowana przez Netię giganagrywarka do nagrywania programów TV.
Internet
Klienci chcący w Netii korzystać tylko z internetu, mają do wyboru 3 podstawowe pakiety dostępu domowego. Oferta szybkiego internetu w tym przypadku jest jednak ograniczona lokalizacją. Przed zamówieniem konkretnej usługi należy sprawdzić, czy w danej lokalizacji Netia posiada swoje łącza. Internet domowy oferowany jest w pakietach (wszystkie z nielimitowanymi danymi):
- 150 Mb/s w cenie 50 zł miesięcznie;
- 300 Mb/s w cenie 70 zł miesięcznie;
- 900 Mb/s w cenie 90 zł miesięcznie.
W każdym z tych przypadków kontrakt zawierany jest na 24 miesiące. Warto jednak dodać, że każdy z tych pakietów można zakupić również z umową bezterminową, którą można każdego miesiąca zerwać. Ceny pakietów są identyczne, co czyni ofertę bardzo atrakcyjną.
Netia świadczy także usługi dostępu do internetu mobilnego LTE o zasięgu obejmującym praktycznie cały kraj. Do wyboru jest tutaj tylko jedna opcja nielimitowanego dostępu w cenie 60 zł miesięcznie przy umowie na 24 miesiące. Niestety po przekroczeniu 100 GB pobranych danych, Netia do końca okresu rozliczeniowego ogranicza szybkość łącza do 1 Mb/s. W cenie są już urządzenia potrzebne do korzystania z internetu mobilnego LTE.
Na chwilę obecną Netia zajmuje 10 miejsce pośród wszystkich dostawców internetu domowego w Polsce. Średnia prędkość pobierana danych dla całego kraju wynosi 31 Mb/s, natomiast wysyłania 12 Mb/s. Średnia latencja wynosi natomiast 34 ms. Łącza w zupełności powinny wystarczyć więc do komfortowego korzystania z sieci, a nawet do grania w gry online.
Telefon
Netia oferuje również szeroki pakiet usług telefonicznych, w tym zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych. Podstawowa oferta dostępna jest tak naprawdę w dwóch opcjach, SOLO oraz SOLO PLUS. W obu przypadkach wszystkie połączenia telefoniczne, MMS oraz SMS są nielimitowane w ramach pakietu. W opcji SOLO jest jednak pakiet internetu o limicie 2 GB, natomiast w SOLO PLUS pakiet ten jest nielimitowany. Pierwsza opcja kosztuje 20 zł miesięcznie, natomiast druga 30 zł miesięcznie. W obu przypadkach umowa podpisywana jest na 24 miesiące. Netia sprzedaje wyłącznie karty SIM, w jej ofercie nie ma telefonów komórkowych.
Oba pakiety można kupować również w gotowych zestawach dla dwóch lub dla trzech osób. Dzięki temu jednostkowa cena za każdą kartę SIM jest niższa, niż przy ich opłacaniu osobno. Dostępne opcje to:
- DUET, czyli 2 karty SIM w łącznej cenie 30 lub 45 zł;
- TRIO, czyli 3 karty SIM w łącznej cenie 40 lub 60 zł miesięcznie.
W powyższych przypadkach pakiety do wyboru są identyczne, jak w ofercie SOLO.
Można również skorzystać z klasycznego pakietu telefonu stacjonarnego i do wyboru są 2 opcje. Pierwsza z nich kosztuje 20 zł miesięcznie i w pakiecie znajduje się 100 minut na połączenia do krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych oraz do numerów na terenie UE, w USA i w Kanadzie. Druga opcja to 30 zł miesięcznie z nielimitowanymi połączeniami do wszystkich sieci w Polsce, jak również w UE, USA i w Kanadzie. Umowy podpisywane są na 2 lata.
Awarie
Netia, choć nie zalicza się do ścisłej czołówki operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, to jednak nie zmaga się z poważnymi awariami. Abonenci, zarówno korzystający z internetu, telewizji, jak i telefonii chwalą sobie firmę za bezawaryjność łącz. Awarie należą do rzadkości i jeśli się zdarzają, to przerwa w dostępie do usług jest naprawdę bardzo krótka.
Opinie
Firma cieszy się naprawdę dobrą opinią, choć wiele osób narzeka na to, że dostępność usług ogranicza się jedynie do dużych miast.
Obecni klienci chwalą sobie jednak przede wszystkim atrakcyjne ceny, jak i sprawnie działające biuro obsługi abonentów. Netia chwalona jest również za szybki oraz przede wszystkim za bardzo stabilny internet.
Jak wykupić Internet, TV, telefon w Netii?
Skorzystanie z wybranej oferty przygotowanej przez Netię jest naprawdę proste, gdyż klienci mają do wyboru aż 3 możliwe opcje. Najbardziej oczywista dzisiaj to oczywiście wejście na stronę netia.pl, poprzez którą można online zamawiać usługi, podpisując umowę w obecności kuriera.
Druga opcja to telefoniczne skontaktowanie się z biurem obsługi klienta. Netia nie jest firmą wirtualną i utrzymuje ona na terenie całego kraju własne punkty obsługi stacjonarnej. W każdym większym mieście Polski znaleźć można przynajmniej kilka takich punktów. Mapa placówek dostępna jest na stronie internetowej firmy.
Poprzez każdy z tych kanałów można skorzystać z ofertu internetu, jak również telewizji oraz abonamentu telefonicznego.
jak z internetem stacjonarnym? lepiej niż u pomarańczowej konkurencji?
ta netia się ostatnio tak reklamuje ze postanowiłem zapoznać się z usługami bo i tak umowa na neta mi się konczy i chyba się zdecyduje, łącza, przynajmniej na papierze, wygląda na naprawdę szybkie, a do tego cenowo wychodzi nieźle
ten internet działa spoko jak na moje potrzeby,. kupiłem jednak pakiet z tv i trochę wydaje mi się ze tutaj jest za drogo w porównaniu do oferty, ale co kto lubi, generalnie polecam szczególnie neta
net działa, ale żeby to jakoś latało to nie wiem, reklama jak zwykle trochę kłamie. Ogólnie źle nie jest, cenowo ujdzie, obsługa niezła, może być.
najbardziej oplaca się kupować cale pakiety w pojedynke nie wychodzi to tak tanio mam ich abo od roku i nie było większych problemów technicznych
Te ich łącza internetowe to są światłowodowe? Ktoś orientuje się bo nie mogę znaleźć na stronie takiej informacji.
ma ktoś może od nich tego neta mobilnego? Spowolnienie transferu to rozumiem, ale czy Netia nie stosuje wrednego lejka, jak robią to inni operatorzy? Wiecie o co chodzi, takie spowolnienie łącza, że nie idzie korzystać z niego…
Mam takie pytanie. Zastanawiam się nad pakietem telewizyjnym i jak wiadomo, jest tam też net. Czy to oznacza, że z tego internetu mogę sobie normalnie korzystać czy on jakoś tylko jest ograniczony do tej telewizji?
Telewizja jest internetowa, więc internet zawsze musi być w pakiecie.
Normalnie można korzystać z tego internetu.
Jedyny minus jest taki, że jeżeli korzysta się z internetu na komputerze i innych urządzeniach jednocześnie, to telewizja na tym traci, gdyż czasami prędkość nie wyrabia.
Najgorsza firma z której usług korzystałam. Firma opiera się na naciąganiu klientów. Od pół roku walczę z nimi i z ich fakturami. Przy próbie przeniesienia umowy na inną lokalizację zostałam zmuszona do przedłużenia umowy o kolejne 2 lata. Gdyby nie to musiałabym zapłacić karę ok 2 tysięcy. Na początku całkowity brak kontaktu, aby przenieść usługi na nowy adres, a potem po kilku telefonach okazało się, że „koleżanka” zapomniała zgłosić informację dalej. Musiałam odesłać stary sprzęt do magazynu. Wysyłałam wszystko co instalator mi dał. Dostałam fakturę 200zł za niezwrócony sprzęt. Próbowałam wyjaśnić to telefonicznie – odsyłają na email. Chciałam iść do biura – nie mają wizyt stacjonarnych. Na e-mailu odsyłają do działu reklamacji, który stwierdził, że reklamacja się nie należy. Na protokole nie widać nazwy sprzętów oddanych użytkownikowi. Pan „instalator” nakleił w tym miejscu naklejkę z kodem kreskowym jednego ze sprzętów. Musiałam zapłacić fakturę. Z nową umową i nowym kontem opłacam teraz rachunki. W tym tygodniu przychodzi do mnie kolejna faktura – na stare konto. Umowę starą zakończyłam w lutym. Ta faktura jest za okres od marca do lipca lub sierpnia z informacją, że mam u nich usługi komórkowe. Posiadam numer komórkowy w Orange od 10 lat… Przy próbie wyjaśnia skąd ta faktura – „w ofercie ma Pani uslugi mobilne komorkowe”. Zlecone było przeniesienie usług i niestety – odnowienie na 2 lata. Dopisali sobie usługi mobilne. Brak ludzi do rozmowy, żeby cokolwiek wyjaśnić. Panie, które odbierają wyłączają się nawet na 20/30 minut „aby coś sprawdzić w tym temacie”. Nigdy w życiu nie spotkałam się z takim oszustwem i okradaniem klientów. Przestrzegam, niech dobra oferta cenowa nie przekonuje innych do zawarcia umowy z nimi. Żadne promocje nie są warte takiego braku szacunku do klienta i tej walki z firmą o własne pieniądze.
jako komentarz opiszę swoją sprawę z Netią
9 stycznia 2023 zamówiłem usługę – Internet, TV i przeniesienie 4 numerów telefonicznych, po godzinie załatwiania rozmaitych formalności panienka z infolinii poinformowała mnie, że teraz mam oczekiwać telefonu od montera z którym umówię wizytę i który przyniesie umowę. Dzisiaj tj. 22 lutego 2023 otrzymałem pismo polecone z Netii zatytułowane Wezwanie do zapłaty kaucji – wypowiedzenie umowy nr 9116/23/ESN/0138 w którym w bardzo niegrzeczny sposób wzywają mnie do podpisania umowy kaucji oraz wpłaty 700 złotych do dnia 15 lutego 2023 (!) umowa kaucji precyzuje że te 700 zł będą nieoprocentowane u nich przez 24 miesiące, a po 30 dniach od daty zakończenia korzystania z usług Netii poinformują mnie jaka jest wysokość mojej kaucji (!) i kiedy mi ją zwrócą i w jakiej wysokości. oczywiście jeżeli nie wpłacę kaucji w terminie który już minął umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, która nigdy nie została podpisana przeze mnie zostanie wypowiedziana z mojej winy (!) Totalna paranoja !!!
Nie podpisujcie z Netią żadnych umów jeśli nie chcecie mieć kłopotów czy wylądować w Biku lub dostać jakiś nakaz zapłaty, bo Netia sprzedała Wasz dług o którym nie wiedzieliście. Gdy zamawiałem usługę nikt nie powiedział mi że uwarunkowane jest to kaucją w wysokości 700 zł (!)
Korzystając z usług Netii nie możecie być niczego pewni bo Regulamin świadczenia usług w Paragrafie 6 upoważnia Netię, że może uzależnić dalsze świadczenie usłu od złożenia przez Abonenta odpowiedniego zabezpieczenia. Zobaczcie napisali ODPOWIEDNIEGO (!) więc nie zdziwcie się jak np. po roku korzystania z ich usług jakiś pazerny palant uzna że macie wpłacić kaucję np. 1000 zł bo jak nie to Wam wypowiedzą umowę z Waszej winy i obciążą Was karami umownymi od których nie będziecie mogli się odwołać.
NIE PODPISUJCIE Z NIMI ŻADNYCH UMÓW. To są niekompetentni oszusci !
Wzięli kaucję, ponieważ miałeś niezdolność kredytową. Bywa 😉
Krótko. NIE POLECAM NETII. Sprzedałem mieszkanie. Poprosiłem firmę o zablokowanie sygnału do mojego „starego” mieszkania, gdyż za 3 miesiące chciałem przenieść usługi do nowej lokalizacji. Jedyne co usłyszałem od kilku konsultantów Netii to: – rozwiąż umowę i zapłać karę. Nowy właściciel mieszkania wie o tym z jakiej sieci korzystałem. Zapytałem konsultanta o to, kto będzie odpowiadł, za korzystanie z moich usług bez mojej zgody. Jaką mam gwarancję, że nowy właściciel nie użyje usług np: do płatnych serwisów. Tłumacząc to NETII, stwierdzili, że ja odpowiadam bo podpisałem umowę. Zastanawiam się czy rozmawiam z robotem czy mało rozgarniętym człowiekiem. Zero pomocy, zero empatii a problem pozostał. Liczę tylko na to, że przez te kilak miesięcy właściciel mieszkania nie narobi mi kłopotów.
Brak reakcji na zgłaszany problem z monterami a mianowicie pierwszy termin instalacji odwołali przez SMS… A drugi ustalili na 35 dni po podpisaniu umowy… Po licznych telefonach ustalony szybszy termin na który nikt się nie zjawił znowu telefony na infolinię i informacja że w systemie nie ma takiej wizyty… Dalsze telefony ponaglenia i nic bo oni nic nie mogą zrobić bo monterzy to zewnętrzna firma. Wysłałam prośbę o kontakt czas zerwać umowę bo to totalne dno i brak szacunku dla klienta. Jak najbardziej nie polecam
Każdy inny operator tylko nie netia. Żadnych punktow stacjonarnych, w których można by załatwić cos poza zdobyciem nowego klienta, beznadziejna infolinia, szkoda czasu na słuchanie bzdur, odpowiedzi online tylko po to, zeby odpowiedzieć, bez związku ze sprawa. Za każdym razem jeszcze oczekują wypełnienia ankiety. Dno
Postanowiłam przenieść internet, TV i dwa numery telefonów do Netii. Według zapewnień konsultanta operacja miała odbyć się szybko i bezstresowo, jednak zapewnienia te pozostały w dziale Baśnie i Legendy.
Motyw baśniowy pojawił się też w trakcie instalacji internetu. Przysłano krasnoludka z mini – drabinką, która nijak pasowała do dwupiętrowej kamienicy. Krasnal sapnął sobie pod nosem, poszkrabał po brzuszku, oblał rumieńcem i oświadczył, że dziś nic nie zrobi, ale powróci tu za tydzień z większą drabiną (taką dla dorosłych). Nie było mi na rękę tygodniowe opóźnienie w dostawie internetu, zaproponowałam więc udzielenie pomocy w postaci zrzucenia go na linach z okna, aby sięgnął do puszki z góry. Krasnal przezornie wolał trzymać się swojego planu, słowa jednak dotrzymał i ze zwycięską miną powrócił tydzień później, dzierżąc zacnych rozmiarów drabinę, która lekko znosiła go z prawej do lewego.
Po spektakularnym, turbo – dynamicznym montażu wifi, przyszła kolej na przeniesienie numerów telefonów. Myślałby kto, że to prosta sprawa i pewnie tak jest, niestety nie dla Netii. Jeśli będzie prosto, znaczy klient może poczuć się rozczarowany, niedoceniony, wręcz opuszczony, natomiast dzięki częstym połączeniom z Biurem Obsługi Klienta ma okazję socjalizować się, nawiązywać nowe kontakty, trenować cierpliwość, wytrzymałość, siłę spokoju.
„Bosko, że dzwonisz!” zapewnia aksamitnym głosem w powitalnych słowach automatyczna Netia z BOK. Rozczuliło mnie to, oni naprawdę cieszą się, kiedy do nich dzwonisz i zrobią wszystko, abyś dzwonił jak najczęściej! Nagrywają cię, aktywnie angażują w podążanie za niezliczoną ilością komend i potwierdzeń, zadają mnóstwo identycznych pytań, tak, jakby pytali cię o to pierwszy raz i pewnie dlatego nie updatują w swoim systemie udzielanych odpowiedzi, bo chodzi właśnie o te autentycznie „zaskoczone” reakcje. Prozaiczną z pozoru obsługę klienta, wznoszą na mistyczny poziom boskiego stanu dzwonienia w nieskończoność (i o jeden dzień dłużej).
Z dumą muszę przyznać, że w ostatnich 44 dniach oczekiwania na aktywowanie mojego „przeniesionego” numeru, nawiązałam całkiem sporo emocjonujących relacji z netiowym sztabem konsultantów, i wiecie co? Oni mają ogromne poczucie humoru! To nie są jacyś tam konsultanci – smutasy, to jest armia zgrywusów. Jak choćby jedna z konsultantek Netii fachowym tonem uparcie wmawiała mi, abym nieaktywną kartę SIM poprzedniego Operatora załadowała sobie do telefonu i dzięki temu będzie co?… (pyk!) AKTYWNA! A kiedy już podzieliła się ze mną swoim geniuszem, szczerze uczciłam to minutą ciszy. Magia magią, ale czy nikt ze szkoleniowców Netii nie poinformował tej kobiety, że nieaktywna, nieobsługiwana karta SIM nie podzwoni?… Biedaczka wierzy w to, co próbuje wmówić klientom.
Napisałam oficjalną skargę do biura Netii, skontaktowałam się też z Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE) w sprawie nierzetelności Operatora. Ponad miesiąc oczekiwania, numer nadal jest nieaktywny, to popchnęło lawinę komplikacji i trudności życia z dnia na dzień. Umówione dostawy, ekipy budowlane, opóźnienia, zwroty, tłumaczenie, odkręcanie, wszystko przez brak możliwości połączenia z numerem, który dawno temu powinien działać. Energia, czas i nerwy. Nikt nie bierze odpowiedzialności za straty, które ponosi klient, nikt nie bierze odpowiedzialności za dostarczanie kiepskiego serwisu, za który o zgrozo żąda zapłaty! W tym właśnie tkwi prawdziwa magia!…