Nozbe – czy warto korzystać z tej platformy GTD? Czy podnosi wydajność pracy? Sprawdzamy

Dobra organizacja czasu pracy to dzisiaj podstawowy problem każdej osoby aktywnej zawodowo. Mnóstwo obowiązków sprawia, że łatwo się pogubić i przeoczyć ważne terminy. Brak solidnie przygotowanego harmonogramu skutkuje zmniejszeniem wydajności pracy. Bardzo często właśnie to jest główną przyczyną tego, że w XXI wieku każdemu brakuje czasu. Mało kto potrafi zarządzać swoim czasie tak po prostu, z głowy.

Można korzystać z kalendarzy i notatników, ale w dzisiejszych czasach jest to rozwiązanie mało wygodne. Istnieją jednak specjalne aplikacje, które zastępują dawne narzędzia i dodają mnóstwo nowej funkcjonalności. Zalicza się do nich Nozbe, któremu przyjrzymy się teraz nieco bliżej.

Co to jest?

Marka Nozbe rozwija się na rynku już od 2007 roku i według zapewnień, oferuje swoim klientom coraz nowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Jak można dowiedzieć się z oficjalnych informacji, najważniejszym celem tworzonych narzędzi jest optymalizacja czasu pracy. Oferowane rozwiązania mają sprawdzać się nie tylko w przypadku dużych firm oraz większych zespołów pracujących wspólnie nad projektami. Ma to być także świetne narzędzie na przykład dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe firmy.

Jest to mocno rozbudowana platforma GTD [1], którą można uruchamiać zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu spełnia ona idealnie zadania typowego kalendarza. Dziś praktycznie wszyscy mamy telefony zawsze przy sobie.

W aplikacji przygotowano wielu funkcji pozwalających dodawać projekty, grupować je, komentować i odpowiednio ustalać czas pracy. Co bardzo istotne, Nozbe postarało się o to, aby programy działały na praktycznie każdym możliwym sprzęcie. Aplikacje wspierają nie tylko systemy Windows oraz Android, ale także iOS, a nawet Mac OS.

Czy naprawdę potrzebuję aplikacji do zarządzania projektami/zadaniami?

Czy kiedyś zastanawiałeś się nad tym, dlaczego pracując nad każdym projektem ciągle odczuwasz nieprzyjemną presję czasu? Masz wrażenie, że pracujesz coraz więcej, a pomimo tego nie zauważasz tego w swoim portfelu?

Problemem jest niska produktywność wynikająca ze złej organizacji czasu pracy. Systematyczność w realizacji zadań to dopiero połowa sukcesu. Ważne jest także odpowiednie planowanie sobie konkretnych czynności. Tutaj z pomocą przychodzi właśnie aplikacja Nozbe. Z jednej strony jest to swoisty notatnik, w którym można zapisywać wszystkie projekty. Dzięki temu nigdy nie zdarzy Ci się sytuacja, w której przegapisz jakieś terminy lub konkretnie pogubisz się w tym, co realizować jako pierwsze, a co w dalszej kolejności.

Do tego dochodzi większa motywacja. Działając według ściśle ustalonego harmonogramu obserwujesz postępy swojej pracy, co motywuje do jeszcze wydajniejszego działania. Po odpowiednim skonfigurowaniu wszystkich opcji i uporządkowaniu sobie zadań, nagle możesz zauważyć, że zostaje Ci sporo czasu na własne przyjemności.

Jednocześnie Nozbe [5] doskonale sprawdza się przy pracy zespołowej. Jest to szczególnie ważne w przypadku zespołów pracujących zdalnie. Brak płynnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi osobami wydłuża czas realizacji projektu i może prowadzić do pojawiania się różnych błędów. Aplikacja ta oferuje jednak na przykład przydatny system komentarzy dla projektu. To bardzo ułatwia pracę, optymalizuje czas oraz jej koszty.

Główne cechy. Metodologia GTD. Wersje językowe

Chyba jedną z najważniejszych zalet tego narzędzia jest to, że jego funkcjonalność została oparta o metodologię GTD (Getting Things Done). Jej celem jest odpowiednia optymalizacja czasu pracy, która prowadzi do zwiększenia jej wydajności. Według założeń, najgorszą przeszkodą jest realizowanie wielu projektów jednocześnie, rozpraszanie się innymi czynnościami oraz nieumiejętne zarządzanie czasem.

Nozbe wprowadza narzędzia, które niejako zachęcają i motywują do pracy. Poprzez możliwość tworzenia harmonogramu, użytkownik skupia się na jednym tylko zadaniu i zabiera się za następne po jego zakończeniu. Kalendarze pozwalają na porządkowanie zleceń i realizowanie ich zgodnie z określonym terminem.

Bardzo istotną cechą jest na pewno to, że aplikacja dostępna jest w wielu różnych wersjach językowych. Nie tworzy się tym samym bariera regionalna. Nad jednym projektem mogą pracować zespoły z różnych części świata, korzystając na przykład z anglojęzycznej wersji narzędzi.

Cennik

Jesteś ciekaw, ile to wszystko kosztuje? Nozbe przygotowało naprawdę szeroką ofertę, co bardzo ułatwia jej dopasowanie do potrzeb. Usługę opłaca się w ramach miesięcznego abonamentu. Podstawowym kryterium wyliczania tej ceny jest to, ile osób ma z narzędzi korzystać.

Opcja dla osób prywatnych do miesięczna licencja na aplikację dla 1 lub 2 osób. Kosztuje to odpowiednio 19 lub 24  zł miesięcznie (netto).

Dalej zaczynają się już pakiety dedykowane przedsiębiorcom. Małe firmy mogą płacić abonament dla 4, 6 lub 8 użytkowników. Ceny odpowiednio to 39, 69 i 99 zł miesięcznie (netto).

Największy pakiet dedykowany jest dużym firmom. Można tutaj wybrać od 10 do nawet ponad 100 użytkowników. Najtańszy pakiet, do 10 osób, to wydatek 199 zł netto miesięcznie. 1599 zł kosztuje pakiet bez limitu, a więc dla 100 i większej ilości użytkowników. Nozbe nie pobiera żadnych opłat dodatkowych, poza podstawowym abonamentem.

Porównanie z innymi aplikacjami

Oczywiście Nozbe to nie jedyne narzędzie tego typu dostępne na rynku. Jest ich wiele, a do najpopularniejszych należy zaliczyć Trello oraz Todolist. Jakie są różnice pomiędzy nimi?

Nozbe vs Trello

Trello [2] oferuje szeroką funkcjonalność, ale dedykowany jest tak naprawdę głównie większym zespołom, które wspólnie pracują nad jednym projektem. W przypadku prywatnych osób jego funkcjonalność raczej się nie sprawdzi. Dodatkowo narzędzie wprowadza limity związane z maksymalną wielkością pliku, jaki można załączyć do projektów.

Nozbe vs todoist

Funkcjonalność narzędzia Todoist [3] jest bardziej zbliżona do Nozbe. Osoby prywatne znajdą tam mnóstwo funkcji do zarządzania czasem pracy. Przedsiębiorcy natomiast uzyskują możliwość optymalizacji czasu pracy w zespołach odpowiedzialnych za różne projekty. Wadą niestety jest to, że Todoist ogranicza swoją funkcjonalność zależnie od wybranego pakietu. Im tańszy pakiet, tym mniej użytkowników, ale także mniejsza ilość opcji.

Aplikacja oferuje zawsze pełną funkcjonalność, a do tego umożliwia bardziej elastyczne dopasowanie ilości użytkowników. Płaci się po prostu za to, z czego się korzysta.

Opinie

Aplikacja Nozbe cieszy się doskonałą opinią. W samym tylko Sklepie Play [4], a więc tam gdzie jest dostępna na systemy Android, uzyskała ocenę 4,2 na 5.

Użytkownicy chwalą sobie jej rozbudowaną funkcjonalność i jednocześnie przejrzyście zaprojektowany interfejs. Większość osób ceni sobie lepszą organizację pracy. Przedsiębiorcy natomiast potwierdzają, że dzięki tym narzędziom realizacja zadań przez zespoły pracowników jest efektywniejsza i tańsza.

Czy warto zainstalować i zacząć pracować z Nozbe?

Naszym zdaniem naprawdę warto sprawdzić możliwości tej aplikacji. Przyda się ona osobom prywatnym i firmom, każdemu, kto ma problemy z dobrą organizacją czasu pracy. Bardzo ważne jest tutaj to, że każdy może sprawdzić możliwości tego narzędzia zupełnie za darmo. Bezpłatne testy dostępne są przez 30 dni dla nowych użytkowników i są niezobowiązujące.

Odnośniki zewnętrzne

  • [1] https://gettingthingsdone.com/
  • [2] https://trello.com/
  • [3] https://todoist.com/
  • [4] https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nozbe.mobile&hl=pl
  • [5] https://nozbe.com/pl/

Nozbe - opinie użytkowników:

  1. Czytałem sobie opinie o nozbe i szczerze powiem, ze nie bardzo rozumiem o co chodzą z tą aplikacja…czy ktoś korzysta z niej i może mi powiedzieć jak to działa bo ludzie sobie bardzo chwalą, a ja kurde nie kumam o co biega?

  2. To jest taki projekt aplikacji mającej za zadanie nie tylko organizacje czasu własnego co stworzenie dobrej podstawy do pracy. Generalnie na przykład w firmie ludzie poprzez aplikacje mogą się wymieniac zadaniami, zmieniac projekty i ogolnie wspolpracowac ze sobą bez konieczności balaganienia przez maile czy biegania z pietra na pietro.

  3. Taka aplikacja która pozwala układac harmonogram pracy, swojego czasu i takie tam. Dla mnie wielkiego szału nie ma, może po prostu nie jest az tak zawalony praca.

  4. A mnie wlasnie bardzo pomaga, mam spora firme i pracownicy chwala sobie korzystanie z tego do pracy. Faktycznie jest synchronizaacha z wieloma usługami coi jest na plus.

  5. Jak chcesz to tego co wiem na nozbe.com może sobie pobrać pierw darmowa wersje, trochę okrojona i zobaczyć czy się w tym łapiesz, mnie to się opłaca.

  6. Ale to nozbe to nie jest żadne oszustwo chyba nie? Sam już nie wiem czy to się opłaca bo mam problem z organizacją pracy, niby ceny nie są wysokie, ale co wy myślicie o tym>

  7. Dobre jest to, ze można nozbe synchronizować z chmura plików, które masz teraz już standardsowo w smartfonach, według mnie się opłaca, szczególnie wlasnie, ze ceny niskie.

  8. To zależy co chcesz sobie poukladac przez aplikacje, ja korzystam wlasnie z darmowej do układania sobie planu dnia i ogolnie zarzadzania czasem bo tez mam z tym problem to nawety jestem zadowolony. Trudne były początki, trochę to skomplikowane, a pomoc nie do końca mnie zadowala, ajedak idzie to opanować.

  9. A co sądziecie o tym, żeby nozbe mieć tak na co dzień do własnego zycia? Czy warto czy to nie będzie dzialalo w taki sposób, ze ułatwi zarządzanie czasem? Chętnie poznam wasze komentarze

  10. Wedlug mnie do osobistego zarzadzania własnym czasem to spokojnie wystarczy ta wersja darmowa wiec po prostu pobierz i zobacz.

Dodaj komentarz